ZULFAHMI (ANAK BUAH NAN_GPZ) IN GP125 WORLD CHAMPIONSHIP

Page 1 of 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

View previous topic View next topic Go down

ZULFAHMI (ANAK BUAH NAN_GPZ) IN GP125 WORLD CHAMPIONSHIP

Post by faizul_11 on Sat Jan 09, 2010 4:05 am


KUALA LUMPUR - Syarikat penerbangan AirAsia Berhad (AirAsia) merealisasikan impian Muhammad Zulfahmi Khairuddin apabila menaja pelumba itu beraksi pada musim penuh saingan kelas 125cc Kejuaraan Motosikal Dunia musim 2010.

Pelumba berusia 18 tahun itu akan berlumba untuk pasukan Ongetta I.S.P.A dan ditaja sepenuhnya oleh AirAsia.

Zulfahmi mula mendapat perhatian apabila menempatkan diri dalam kelompok 20 pelumba terbaik, walaupun beraksi atas tiket wildcard untuk pasukan AirAsia Malaysia dalam kelas 125cc pada Grand Prix Malaysia, Oktober lalu.

Dia yang memulakan karier pada tahun 2008, gembira apabila diberi peluang mewakili Malaysia pada saingan perlumbaan MotoGP musim 2010 ini.

"Ia seperti mimpi menjadi kenyataan buat saya. Saya tidak sangka impian untuk beraksi pada perlumbaan peringkat dunia tercapai dalam masa yang singkat.

''Namun, saya juga anggap peluang ini sebagai tekanan kerana peminat menaruh harapan tinggi kepada saya.

"Saya berbangga kerana akhirnya apa yang saya impikan selama ini menjadi nyata. Saya tahu, ia bukan sesuatu yang mudah dan cukup mencabar tetapi saya akan pastikan dapat memberi cabaran terbaik pada perlumbaan sebenar kelak," katanya.

Fahmi akan bertolak ke Milan pada 12 Januari bagi memulakan sesi latihannya termasuk ujian jentera, sesi latihan kecergasan, motosikal lasak dan latihan dengan jentera 'supermotard' bersama pasukannya, sebelum saingan pembukaan MotoGP berlangsung di Litar Losail, Qatar pada 9 hingga 11 April depan.

Pelumba kelahiran Banting itu percaya, peluang tersebut hanya datang sekali dalam seumur hidup dan dia sudah bersedia dengan sebarang kemungkinan.

"Mungkin ramai yang beranggapan saya hanya bernasib baik terpilih, namun secara jujur bagi saya untuk sampai ke tahap ini (pentas MotoGP) banyak pengorbanan yang terpaksa saya harungi.

"Saya terpaksa mengorbankan masa lapang saya, sentiasa mengawasi diet pemakanan, berjauhan dengan keluarga tersayang dan menangguhkan hasrat menyambung pelajaran, itu adalah antara cabaran yang saya tempuhi sebelum sampai ke tahap ini.

"Saya cukup terhutang budi dengan sokongan pelbagai pihak yang bersama-sama menjadikannya satu realiti seperti hari ini," katanya.

Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) AirAsia, Datuk Seri Tony Fernandes berkata, penyertaan Zulfahmi pada perlumbaan peringkat dunia menjadi kebanggaan negara.

"Kita berbangga dapat melihat kegigihan anak muda kita bersaing bersama pelumba handalan dunia di peringkat global.

"Ini membuktikan anak Malaysia, mampu mencapai apa jua matlamat jika kita memberi tumpuan untuk mencapainya.

''AirAsia sentiasa menyokong dan merealisasikan cita-cita dan impian atlet tempatan," katanya.




Back to top Go down

Re: ZULFAHMI (ANAK BUAH NAN_GPZ) IN GP125 WORLD CHAMPIONSHIP

Post by MrProfessor on Sat Jan 09, 2010 7:59 am

Fuhh...RS .. tahniah zulfahmi... dapat main full GP musum ni..

Back to top Go down

Re: ZULFAHMI (ANAK BUAH NAN_GPZ) IN GP125 WORLD CHAMPIONSHIP

Post by randygpz old sbk on Mon Jan 11, 2010 8:14 am

tahniah amy! huhuhu! duta OLD SBK tu geng!
gambor pn blatar belakang kan GPz1100...huhuhu! hebat!

aku btol2 bangga dgn bdk ni...
dia bkn mbawa impian dia sorg diri! tp mbawa impian kite smua sbagai pminat & pcinta dunia motosikal....
jd same2 la kite mdoakan kjayaan amy...

harap smoga dia bjaya dgn cemerlang serta mdapat kdudukan yg terbaik dlm 125GP...amin...

#dharap OLD SBK dpt la eskot duta kite ni kpergian nye ke milan..eskot sampai KLIA pn jadi la....huhuhu!

Very Happy Very Happy

Back to top Go down

Re: ZULFAHMI (ANAK BUAH NAN_GPZ) IN GP125 WORLD CHAMPIONSHIP

Post by zulvoyager on Sun Jan 17, 2010 5:48 pm

semoga anak didik bapak ni berjaya disana nanti amin..... Very Happy sebelah dia pakai tali leher tu macam aziz m osman je..

zulvoyager

Age : 45
Location : port klang

View user profile

Back to top Go down

Re: ZULFAHMI (ANAK BUAH NAN_GPZ) IN GP125 WORLD CHAMPIONSHIP

Post by MrProfessor on Mon Jan 18, 2010 4:20 am

Mcm faizul pon ade.... Very Happy

Back to top Go down

Re: ZULFAHMI (ANAK BUAH NAN_GPZ) IN GP125 WORLD CHAMPIONSHIP

Post by randygpz old sbk on Wed Jan 20, 2010 6:35 am

[/quote]


hmm...agak2 badan mcm aku ni blh ke jd raider WSBK? huhuhu!


ape pn aku mmg kagum dgn amy,sbb snggup bkorban tinggal kan dunia remaja dia utk mngejar cita2...
gi sorg2 je tu ke italy bro...

aku doakan smoga dia dpt myesuai diri dperantauan tmpat org,smoga tabah & cekal mhadapi sgala yg mdatang..serta dpermudahkan sgala urusan...smoga mjd insan yg terbilang...amin..

"pegi dulu..halalkan makan minum...lau salah silap maaf ye..doakan kjayaan kite kat sane ye...jumpe lg..bye...:-)"ni la sms terakhir amy kat aku,masa dia kat dubai....huhuhu! Very Happy Very Happy Very Happy

Back to top Go down

Re: ZULFAHMI (ANAK BUAH NAN_GPZ) IN GP125 WORLD CHAMPIONSHIP

Post by zulvoyager on Fri Jan 22, 2010 10:24 am

aku tengok muka ko sedih aje randy... Very Happy tak dapat ikut takpa....nanti kita pegi itu italyyy ramai2 dengan geng old dalam mimpi hehehe....

zulvoyager

Age : 45
Location : port klang

View user profile

Back to top Go down

Re: ZULFAHMI (ANAK BUAH NAN_GPZ) IN GP125 WORLD CHAMPIONSHIP

Post by randygpz old sbk on Mon Jan 25, 2010 8:44 am

aku bkn sedih...tp terharu & kagum....
umpama kan diri aku berada di situasi dia...berat t'jwp & amanah yg dpikul sorg diri dperantauan sana....huhuhu! Very Happy

Back to top Go down

Re: ZULFAHMI (ANAK BUAH NAN_GPZ) IN GP125 WORLD CHAMPIONSHIP

Post by randygpz old sbk on Sat Jan 30, 2010 6:15 am

huh! hebat...hebat...hr ni paper Utusan kuar la gambo aku dgn amy,yuzy! huhuhu! jgn jeles....huhuhu! Smile

Back to top Go down

Re: ZULFAHMI (ANAK BUAH NAN_GPZ) IN GP125 WORLD CHAMPIONSHIP

Post by faizul_11 on Sat Jan 30, 2010 8:14 am

aku pun ada jugak la.. hehehe.. gambar tu, aku rasa abol yang ambik.

Back to top Go down

Re: ZULFAHMI (ANAK BUAH NAN_GPZ) IN GP125 WORLD CHAMPIONSHIP

Post by faizul_11 on Sat Jan 30, 2010 8:41 pm

Paper Utusan malaysia 30/01/2010





Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Back to top Go down

Re: ZULFAHMI (ANAK BUAH NAN_GPZ) IN GP125 WORLD CHAMPIONSHIP

Post by MrProfessor on Mon Feb 01, 2010 3:16 am

Sengih korang ye.... tahniah le amy... nk g italy x dapek la.. tp tgk ko race kt sepang nnt la ... InsyaAllah .... dahsyat bdk2 OldSbk ni ...main moto GP tu.... Nasib baik dah takde kategori 250cc ...kalau takbawak le KR250 tua aku tu... tu pon replica Grand Prix jugak tau jaman dulu dulu punye..... Very Happy Very Happy

Back to top Go down

Re: ZULFAHMI (ANAK BUAH NAN_GPZ) IN GP125 WORLD CHAMPIONSHIP

Post by randygpz old sbk on Mon Feb 01, 2010 7:30 am

faizul_fzr wrote:Paper Utusan malaysia 30/01/2010




Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy


huhuhu! hebat...hebat...

Back to top Go down

Re: ZULFAHMI (ANAK BUAH NAN_GPZ) IN GP125 WORLD CHAMPIONSHIP

Post by dad on Mon Feb 01, 2010 8:43 am

tahniah la.. moga mendapat kejayaan....

Back to top Go down

Re: ZULFAHMI (ANAK BUAH NAN_GPZ) IN GP125 WORLD CHAMPIONSHIP

Post by zull on Thu Feb 04, 2010 10:28 am

tumpang gembira... bawak moto laju2 yer zulfahmi..he he biar dapat no1.

zull

Age : 34
Location : selangor

View user profile

Back to top Go down

Re: ZULFAHMI (ANAK BUAH NAN_GPZ) IN GP125 WORLD CHAMPIONSHIP

Post by MrProfessor on Fri Feb 05, 2010 3:28 am

Takde apa2 perkembangan terbaru ke pasal amy ni ?

Back to top Go down

Re: ZULFAHMI (ANAK BUAH NAN_GPZ) IN GP125 WORLD CHAMPIONSHIP

Post by ZX7R on Fri Feb 05, 2010 10:46 am

Semoga Allah memberi kejayaan kepada zulfahmi....amin...................... Very Happy

Back to top Go down

Re: ZULFAHMI (ANAK BUAH NAN_GPZ) IN GP125 WORLD CHAMPIONSHIP

Post by shukri on Fri Feb 05, 2010 12:29 pm

MrProfessor wrote:Takde apa2 perkembangan terbaru ke pasal amy ni ?

mgkin dier tk smpt nk online tuh..sibuk training..aper pon doa yg terbaik buat amy.. cheers

shukri

Location : subang

View user profile

Back to top Go down

Re: ZULFAHMI (ANAK BUAH NAN_GPZ) IN GP125 WORLD CHAMPIONSHIP

Post by ZX7R on Fri Feb 05, 2010 3:06 pm

Tak sabar nak tunggu amy beraksi di kancah motogp.
buktikan pada dunia anak MALAYSIA leh berjaya & memberikan saingan cheers

Back to top Go down

Re: ZULFAHMI (ANAK BUAH NAN_GPZ) IN GP125 WORLD CHAMPIONSHIP

Post by faizul_11 on Sat Feb 27, 2010 2:02 pm

hari Ahad 28 Feb 2010, emi pegi Valencia. test motor. dari pegi hari tu, skg baru boleh test motor sebenar.. Very Happy Very Happy

_________________

Back to top Go down

Re: ZULFAHMI (ANAK BUAH NAN_GPZ) IN GP125 WORLD CHAMPIONSHIP

Post by MrProfessor on Mon Mar 08, 2010 7:58 am

Ade gak nama org malaysia kt tepi kontena tu yek ...

Back to top Go down

Re: ZULFAHMI (ANAK BUAH NAN_GPZ) IN GP125 WORLD CHAMPIONSHIP

Post by Sponsored content Today at 5:04 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum