Salah anggapan terhadap bikers

View previous topic View next topic Go down

Salah anggapan terhadap bikers

Post by lukmanw on Sat Sep 07, 2013 6:06 pm



Siapa yang memerhatikan penunggang motosikal? Dan apakah tujuan untuk diperhatikan?

Teringat dalam satu konvoi ke PD pada mid 80s, semasa di Lebuhraya KL-Seremban, group kami yang diketuai oleh Raymond yang menunggang Katana telah ditahan oleh polis.

Salah seorang polis tersebut menanyakan soalan kepada Raymond - kamu yang beramai-ramai naik motor ni pasai apa?

Raymond menjawab - kenapa encik yang tak tahan dan tanya pemandu kereta yang ramai-ramai (banyak-banyak) tu?

Mungkin agak kasar apa yang Raymond cakap tu tetapi hakikatnya banyak salah anggapan (anggapan negatif) terhadap penunggang-penunggang motosikal ini.

Mungkin juga kerana adanya "secalit lumpur yang mencalitkan sekandang kerbau". Bersama-samalah kita mengubah salah anggapan dan anggapan negatif ini. Jaga tatasusila sebagai penunggang motosikal dan juga pengguna jalan raya.

lukmanw

Location : Taiping

View user profile

Back to top Go down

Re: Salah anggapan terhadap bikers

Post by faizul_11 on Sun Sep 08, 2013 3:18 am

saya pernah nampak signboard ni baru2 ni jugak. rasanya jalan nak ke Jeti Kuala Perlis kot.. mungkin diperhatikan orang ramai kot.. Very Happy Very Happy Very Happy 

_________________

Back to top Go down

Re: Salah anggapan terhadap bikers

Post by lukmanw on Sun Sep 08, 2013 8:42 am

1. Betul Ijul - signboard di atas mmg ada di jalan menghala jeti Kuala Perlis, jalan lama dari Alor Setar. Tapi signboard di atas ialah di Matang - semalam pergi perkena Mee Udang Banjir.

2. Jangan salah faham pandangan peribadi saya di atas. Tidak salahpun kalau ada yang memerhatikan penunggang motosikal malah dialu-alukan tetapi janganlah selalu "menyalah-anggap" penunggang motosikal. Semua pengguna jalan raya lain juga perlu diperhatikan.

3. Lebih sesuai kalau sigboard seperti di bawah -


lukmanw

Location : Taiping

View user profile

Back to top Go down

Re: Salah anggapan terhadap bikers

Post by kawa_zephyr_750 on Mon Sep 09, 2013 3:12 am

mungkin disebabkan oleh jenayah ragut dan mat rempit menjadi punca penunggang motosikal dipandang serong atau disalah anggap oleh orang ramai

kawa_zephyr_750

Age : 37
Location : Kg Sg Kelambu, Banting, Selangor.

View user profile

Back to top Go down

Re: Salah anggapan terhadap bikers

Post by AtanFZi on Tue Sep 10, 2013 7:20 am

signboard tu ada 1 kt rembau.....izul

AtanFZi

Age : 36
Location : dengkil

View user profile

Back to top Go down

Re: Salah anggapan terhadap bikers

Post by AmyZaydee on Fri Sep 20, 2013 3:52 pm

Sian pada kita yg tak buat apa2 jenayah tp terpalit juga kan. huhuhu

AmyZaydee

Location : Alor Setar

View user profile

Back to top Go down

Re: Salah anggapan terhadap bikers

Post by lukmanw on Fri Sep 20, 2013 3:55 pm




Bas vs Motosikal

Walaupun saya memilih dan gemar serta kerap menunggang motosikal, saya amat bersetuju dengan pendapat (kajian) seperti tertera di dalam gambar di atas.

lukmanw@gmail.com
http://oshthejourney.blogspot.com

lukmanw

Location : Taiping

View user profile

Back to top Go down

Re: Salah anggapan terhadap bikers

Post by lukmanw on Fri Sep 20, 2013 5:35 pm



Mana tak salah anggap, kecik-kecik lagi Mat Motor dah usung awek :-)

lukmanw

Location : Taiping

View user profile

Back to top Go down

Re: Salah anggapan terhadap bikers

Post by AmyZaydee on Sun Sep 22, 2013 5:18 pm

Very Happy Very Happy Very Happy 

AmyZaydee

Location : Alor Setar

View user profile

Back to top Go down

Re: Salah anggapan terhadap bikers

Post by akumatmoto on Sun May 04, 2014 5:48 am

sy dedikasikan tajok "salah anggapan terhadap biker" kpd shuk yg jaoh dimate... (motor bungkos bukan sbb nak jual shuk tapi MODAL takde...kwang3...)...jgn mara aa shuk...

akumatmoto

Location : klang-ipoh

View user profile

Back to top Go down

Re: Salah anggapan terhadap bikers

Post by Sponsored content Today at 1:27 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum