Nostalgia .... kenangan lalu

Page 3 of 3 Previous  1, 2, 3

View previous topic View next topic Go down

Re: Nostalgia .... kenangan lalu

Post by lukmanw on Sun May 19, 2013 5:20 am

Amyzaydeeak

Sambut harijadi Che Abang kat Padang Besar ke? Early celebration!

lukmanw wrote:Ramalan ku benar belaka! Telefon tak dpt mmg agak atas motor. Baru dpt msg/call tadi ZX10 dgn GPZ pi breakfast kat Padang Besar. Amyzaydeek - kalau naik motor tak boleh beli periuk kenduri le!

Lain kali mai singgah Nasi Jagung Jan Changlung dpn Hotel-T ini utk heavy breakfast bersama Gulai Kambing, Gulai Itik, Ayam Kampung dll. Operation time 7am - 2pm.



Pagi tadi aku tapau shj (Nasi Jagung + Gulai Kambing + Bergedel + Parpadom + jelatah) sbb org rmai sgt. Kat gerai ini pun selalu bikers yg nak cross border isi perut dulu.

lukmanw

Location : Taiping

View user profile

Back to top Go down

Re: Nostalgia .... kenangan lalu

Post by lukmanw on Sun May 19, 2013 5:37 am

Nostalgia di Padang Besar



Blog orangkecilorangbesar.blogspot.com 9 April 2008

Kisah Benar

(Bukan gila cendol tapi gila berjalan! Tak boleh duduk diam di rumah)


Sabtu minggu itu aku, orang rumah dan anak jantan seorang aku itu tidak ke mana-mana. Tiada urusan out station, tiada acara motorspots untuk dikendalikan. Tiada kenduri yang dijemput. Masing-masing terbungkam di depan tv, cuma orang rumah aku masih sibuk melipat kain.

Jam baru pukul 9.30 pagi. Aku renung muka orang rumah aku. Orang rumah aku mencebik bibir. Dia tahu adalah yang hendak aku katakan.

“Kerja sekolah semua sudah siap, Hakim?”, tanya aku kepada anak jantan seorang aku itu.

“Semalam lagi dah habis, ayah”. Ini sudah bagus, kata aku dalam hati

“Yang, abang rasa nak minum Cendol Pulut Sagu kat Padang Besar itulah“.

Orang rumah aku merenung aku. Dia tahu itu bukanlah cadangan tapi permintaan.

“OK, kalau nak pergi, Hakim masuk mandi, blah, blah.......“, la anak jantan aku seorang tu tak mandi lagi rupanya. Dan orang rumah aku mula pok, pek, pok, pek, sama rancak dengan kaki dan tangannya mengemas rumah.

Pukul 10.15 semuanya sudah berada dalam kereta. Lebih kurang pukul 2 kami sudah ada di Gerai Ikan Keli Bakar Pokok Sawa. Pukul 4 kami sudah ada di Padang Besar. Lepas ronda seround dua, beli Som Tam dan Ayam Goreng Merah, kami pergi minum Cendol Gerai Kak Jah berhadapan Perumahan Kastam, selepas Pam Minyak Petronas Pekan Padang Besar.

Pukul 6 kami balik Taiping. Itupun sempat menyinggah di Perai.

Perjalanan tidak dirancang ini bukan sekali, malah berkali-kali dengan destinasi yang sama dan berbeza-beza. Kadang-kadang untuk lebih meriah turut dijemput mengambil bahagian ialah mak mertua atau mak aku!

Ini semua mengingatkan aku semasa zaman bujang di KL akhir 80an. Kalau berkumpul dengan geng superbike di Daya Bumi itu (Geng Tabung dengan Raymond, Jono, dan lain-lain), ada sahaja perjalanan tak dirancang ini. Kalau ke Genting pukul 12 tengah malam itu perkara biasa. Naik dan turun begitu sahaja! Malah sekali itu dengan beberapa rakan, kami ke Ipoh (mana ada highway masa itu!) dari KL jam 1 pagi hanya untuk minum kopi dan patah balik ke KL sejam kemudiannya.

lukmanw@gmail.com
Blog orangkecilorangbesar.blogspot.com

Cendol Pulut Sagu di Gerai Kak Jah, Padang Besar ini disyorkan oleh Tengku Shahrin Abu Bakar, kerabat DiRaja Perlis yang juga Presiden Kelab Sukan Bermotor Perlis. Cendol Pulut Sagu ini mempunyai pelbagai dan beraneka bahan di dalamnya.

lukmanw

Location : Taiping

View user profile

Back to top Go down

Re: Nostalgia .... kenangan lalu

Post by AmyZaydee on Sun May 19, 2013 5:40 am

lukman...blh laa kata mcm tu celebrate birthday awal sikit.... hehehe. tp nk beli periuk kenduri tu tak laaa....mana nk letak periuk tu hahahaha. b'fast je kat padang besar ni. ni sat lagi nk balik dah nk kejar pukul 12 noon anak yg sekolah tadika nk balik.....lap tk berapa best sgt sbb jln bumping tk mcm tasik pedu hehehe. doakan perjalanan kami selamat ya

AmyZaydee

Location : Alor Setar

View user profile

Back to top Go down

Re: Nostalgia .... kenangan lalu

Post by lukmanw on Sun May 19, 2013 5:43 am

Mulai esok hampir seminggu saya berkampung di Penjara Pauh - ada kursus utk pegawai penjara seluruh Malaysia. Ini kursus kali keempat semenjak tahun lepas. Sampai jemu saya bila geng penjara bawa pergi makan Pulut Ayam di Padang Besar ni.

lukmanw

Location : Taiping

View user profile

Back to top Go down

Re: Nostalgia .... kenangan lalu

Post by zaydeeak on Sun May 19, 2013 11:04 am

lukmanw wrote:15 minit tadi (9.30am) aku terjeling sebuah ZX10 hitam diekori GPZ550 oren melintasi Gerai Nasi Jagung depan Hotel-T di Changlung. Aku berhenti brunch di sini sebelum masuk kelas.

Sdh menjadi tabiat bila terdengar engine 4-stroke mesti nak menjeling melihat model apa gerangannya itu.

Mgknkah ada pelanduk (unta?) dua pasang serupa?

Itu memang la kami .... tapi bukannya ZX10 la Bro ZX11 .... hehehe. Disebabkan dah kantoi dengan hang Lokman aku post la gambar kami pagi tadi .... tapi tengok dalam tajuk "Jalan-jalan hujung minggu' ya ....

zaydeeak

Age : 46
Location : Alor Setar, Kedah

View user profile

Back to top Go down

Re: Nostalgia .... kenangan lalu

Post by AmyZaydee on Sun May 19, 2013 12:25 pm

[quote="lukmanw"]Ramalan ku benar belaka! Telefon tak dpt mmg agak atas motor. Baru dpt msg/call tadi ZX10 dgn GPZ pi breakfast kat Padang Besar. Amyzaydeek - kalau naik motor tak boleh beli periuk kenduri le!

Lain kali mai singgah Nasi Jagung Jan Changlung dpn Hotel-T ini utk heavy breakfast bersama Gulai Kambing, Gulai Itik, Ayam Kampung dll. Operation time 7am - 2pm.

Kak amy pun tertanya2 juga sbb mlm semlm bagi tau nk b'fast kat Gurun aje .... boleh la jumpa sorang lady biker pakai GTR1400..tup-tup pagi tadi tukar distinasi pula. nk ke Padang Besar lak Zaydee ni. nak makan laksa lemak thai katanya...so kita pun apa lagi. ikut aje laaaa...masa berhenti di lampu isyarat kat pekan changlun Zaydee ada bagi tau dia nampak lukman keluar kedai makan tu bawa bag plastik. tapau laa ya... Laughing

AmyZaydee

Location : Alor Setar

View user profile

Back to top Go down

Re: Nostalgia .... kenangan lalu

Post by nor'arie B+ on Mon May 20, 2013 7:37 am

faizul_11 wrote:
AmyZaydee wrote:biar kak amy teka.... yg dekat signage tasik kenyir tu Ijul diri no 3 dari kanan. betul tak? hehehe yg duduk pakai jeket hitam tu mcm kenal. Dia ada ikut masa ride ke AS kan baru2 ni. sapa nama tak ingat laa.. hehehe muda belia masa ni..best2

hahaha betul tu.. yang pakai tshirt merah, spec hitam tu, tak cam ke sape? ni masa umur saya awal 20-an.. Very Happy Very Happy Very Happy
Kak Amy Baju hitam duk bawah 2 la yg arip.. baju merah pakai kaca mata hitam bapak kita la.. tul x ijul.. Surprised Surprised

nor'arie B+

Location : Shah Alam

View user profile

Back to top Go down

Re: Nostalgia .... kenangan lalu

Post by AmyZaydee on Wed May 22, 2013 10:41 am

nor'arie wrote:
faizul_11 wrote:
AmyZaydee wrote:biar kak amy teka.... yg dekat signage tasik kenyir tu Ijul diri no 3 dari kanan. betul tak? hehehe yg duduk pakai jeket hitam tu mcm kenal. Dia ada ikut masa ride ke AS kan baru2 ni. sapa nama tak ingat laa.. hehehe muda belia masa ni..best2

hahaha betul tu.. yang pakai tshirt merah, spec hitam tu, tak cam ke sape? ni masa umur saya awal 20-an.. Very Happy Very Happy Very Happy
Kak Amy Baju hitam duk bawah 2 la yg arip.. baju merah pakai kaca mata hitam bapak kita la.. tul x ijul.. Surprised Surprised

Oooooo tu laaa yg arip ek...ok ok. baju merah tu tau Nan kan....

AmyZaydee

Location : Alor Setar

View user profile

Back to top Go down

Re: Nostalgia .... kenangan lalu

Post by faizul_11 on Thu May 23, 2013 3:32 am

tahun 2000 ni rasanya. gambar pakai KODAK 36 lagi.. huhuhu..

_________________

Back to top Go down

Re: Nostalgia .... kenangan lalu

Post by atan7800 on Thu May 23, 2013 4:02 am

ni gamba kat mana ? cameroon ?

atan7800

Age : 32
Location : banting

View user profile

Back to top Go down

Re: Nostalgia .... kenangan lalu

Post by faizul_11 on Thu May 23, 2013 4:41 am

atan7800 wrote:ni gamba kat mana ? cameroon ?

aah.. cameron.. dulu2 kalau ke sana, kena tido satu malam. sekarang ni, tak payah. balik hari je walau naik kapcai.. Very Happy Very Happy Very Happy

_________________

Back to top Go down

Re: Nostalgia .... kenangan lalu

Post by AmyZaydee on Fri May 24, 2013 4:34 am

awat tk tido...rasa laa kesejukan mlm di CH tuuu..tk payah pasang aircond sejuk semulajadi tuu...

AmyZaydee

Location : Alor Setar

View user profile

Back to top Go down

Re: Nostalgia .... kenangan lalu

Post by faizul_11 on Fri May 24, 2013 7:44 am

AmyZaydee wrote:awat tk tido...rasa laa kesejukan mlm di CH tuuu..tk payah pasang aircond sejuk semulajadi tuu...

pegi dengan kawan2, sejuk macam mana pun x dapat apa kak Amy.. Shocked Shocked

amacam YZF vs GT?? 2 generasi berbeza.. Very Happy Very Happy Very Happy

_________________

Back to top Go down

Re: Nostalgia .... kenangan lalu

Post by nan_gpz11 on Fri May 24, 2013 9:54 am

Hahaha2..gunung palas c highland tuu...GT250(thn 1975)..tzm150(thn 1995)...masu tu simpang pulai tanah raja xada lagi dlm binaan...hebat!! Shocked

nan_gpz11
Admin


View user profile

Back to top Go down

Re: Nostalgia .... kenangan lalu

Post by nan_gpz11 on Fri May 24, 2013 10:11 am

skrg naik cameron highland naik KSR110(KAWASAKI SUPER RACING).SUPER EGO 115,..7.00pagi dari labohan dagang 0700mlm dah sampai balik rumah,.rasa kwn2 lain xsanggup kot, dah ada superbike.., naik mini bike/cup chai..panjat c highland balik hari..hahaha2.. Very Happy

nan_gpz11
Admin


View user profile

Back to top Go down

Re: Nostalgia .... kenangan lalu

Post by AmyZaydee on Fri May 24, 2013 6:15 pm

faizul_11 wrote:
AmyZaydee wrote:awat tk tido...rasa laa kesejukan mlm di CH tuuu..tk payah pasang aircond sejuk semulajadi tuu...

pegi dengan kawan2, sejuk macam mana pun x dapat apa kak Amy.. Shocked Shocked

amacam YZF vs GT?? 2 generasi berbeza.. Very Happy Very Happy Very Happy

hahahaha.....lawak ijul ni. Laughing Laughing Laughing

AmyZaydee

Location : Alor Setar

View user profile

Back to top Go down

Re: Nostalgia .... kenangan lalu

Post by AmyZaydee on Fri May 24, 2013 6:17 pm

nan_gpz11 wrote:skrg naik cameron highland naik KSR110(KAWASAKI SUPER RACING).SUPER EGO 115,..7.00pagi dari labohan dagang 0700mlm dah sampai balik rumah,.rasa kwn2 lain xsanggup kot, dah ada superbike.., naik mini bike/cup chai..panjat c highland balik hari..hahaha2.. Very Happy

mcm nan cakap tu hari...klu dh giler motor semua boleh buatkan. org tak terpikir nk buat mcm tu kita buat. best walaupun org lain kata giler... hahahaha

AmyZaydee

Location : Alor Setar

View user profile

Back to top Go down

Re: Nostalgia .... kenangan lalu

Post by lukmanw on Fri May 24, 2013 6:21 pm

Cameron? Pernah pergi dengan RXS, Raider dan GSXR Cub selain dgn superbike.

nan_gpz11 wrote:skrg naik cameron highland naik KSR110(KAWASAKI SUPER RACING).SUPER EGO 115,..7.00pagi dari labohan dagang 0700mlm dah sampai balik rumah,.rasa kwn2 lain xsanggup kot, dah ada superbike.., naik mini bike/cup chai..panjat c highland balik hari..hahaha2.. Very Happy

lukmanw

Location : Taiping

View user profile

Back to top Go down

Re: Nostalgia .... kenangan lalu

Post by Sponsored content Today at 2:11 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 3 Previous  1, 2, 3

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum