Mencari Crankshaft+conrod utk Fzr1000 1992/ sebiji injin Fzr1000

View previous topic View next topic Go down

Mencari Crankshaft+conrod utk Fzr1000 1992/ sebiji injin Fzr1000

Post by M. Asmady on Fri Nov 09, 2012 4:54 pm

Salam, saya baru sja berjinak2 dgn dunia SBK, namun jentera yang baru saya beli meragam dan telah di antar ke klinik moto. Smile
di sini saya ingin meminta bantuan kawan2 yang berpengaruh dalam bidang ini utk mencari sparepart yang di perlukan
antaranya
1. Crankshaft
2. Con rod
jika ada sebiji injin sekali pun saya sedia dgn harga yang berpatutan.
tolong...help...kaw meng ar.......
TQ cyclops cyclops cyclops

Back to top Go down

Re: Mencari Crankshaft+conrod utk Fzr1000 1992/ sebiji injin Fzr1000

Post by nan_gpz11 on Fri Nov 09, 2012 8:53 pm

Salam..slmat dtg kat alam old sbkowners...fzr1000?...rosak apa bang sampai nk ganti crank sharf..hehe2...itu brg yamaha memang ada mahal gila..susah nak dpt...tapi xapa kita cuba bantu..bagi no casis dan engine,saya cuba yang termampu.. Very Happy

nan_gpz11
Admin


View user profile

Back to top Go down

Re: Mencari Crankshaft+conrod utk Fzr1000 1992/ sebiji injin Fzr1000

Post by M. Asmady on Fri Nov 09, 2012 9:08 pm

terima kasih. lega rasanya sbb ada yang ingin membantu. mana tak keciwa, baru naik sebulan, moto dah sadai hampir 5 bulan. nak tunggu workshop blom sampai2, kata dah order. 3gm-027841. Pernah gak tanya JPJ, dia kata boleh sumbat enjin moto skrsp dr spore asalkan sama dan lpas check jpj la. Tp kat Srawak mmg ssah giler nak dapt brg dr spore, tambahan xda kaki. haa..(dah macam luahan perasaan dah.. Sad Sad

Back to top Go down

Re: Mencari Crankshaft+conrod utk Fzr1000 1992/ sebiji injin Fzr1000

Post by nan_gpz11 on Sat Nov 10, 2012 3:08 am

Ooo..ye ke..skrg bro duduk mana?..sarawak ke?..haha2..saya rasa singapore fzr1000 dah xada kot..org dh potong2..r1 thn 2000 pun dah habis potong..kita akan bantu sampai bole sabar2..pakai moto lama2 nie sabar nk byk...hehe2.. Very Happy

nan_gpz11
Admin


View user profile

Back to top Go down

Re: Mencari Crankshaft+conrod utk Fzr1000 1992/ sebiji injin Fzr1000

Post by M. Asmady on Sat Nov 10, 2012 4:06 am

yap bro, skrg duduk swak. takut gak moto jd besi buruk, kna timbang kilo nanti. haa.. ada jgak mnta mmber dr snanjung ushar2 barang, tp senyap sunyi jer. nak minta tolong dr otai2, abang besar, taiko2 dalam forum nih. hee Smile
https://i41.servimg.com/u/f41/17/91/29/28/56433313.jpg
(mcm mana nak uplod gamba nih..tak reti ha...)

Back to top Go down

Re: Mencari Crankshaft+conrod utk Fzr1000 1992/ sebiji injin Fzr1000

Post by nan_gpz11 on Sat Nov 10, 2012 10:14 am

Hehe2..tinggal kan no hp kat sini..nanti saya hubungi bro..secara lanjut..pasal brg fzr tuu,tolong sampai bole.. Very Happy

nan_gpz11
Admin


View user profile

Back to top Go down

Re: Mencari Crankshaft+conrod utk Fzr1000 1992/ sebiji injin Fzr1000

Post by M. Asmady on Sat Nov 10, 2012 1:41 pm

iyer tak yer jgak. haa...Smile
No telpon saya: 014-8888068(17/11/2012) bru sya kuar dr sekolah pedalaman, skrg msih turn menjaga sekolah.
kalaw sbelum 17/11 dah ada barg boleh kol adik saya: Mohd Asyiq:013-8383700. Tq..tak sabo plak nak tggu barg. haa..

Back to top Go down

Re: Mencari Crankshaft+conrod utk Fzr1000 1992/ sebiji injin Fzr1000

Post by zulvoyager on Tue Nov 13, 2012 7:51 pm

Ini pakai coverset r6 kaa Very Happy Very Happy

zulvoyager

Age : 45
Location : port klang

View user profile

Back to top Go down

Re: Mencari Crankshaft+conrod utk Fzr1000 1992/ sebiji injin Fzr1000

Post by M. Asmady on Wed Nov 14, 2012 4:58 am

Ni pakai coverset R1. owner lama dah bikin dulu, hee..tp bhagian ekor moto ade kureng skit, sbb x pakai ekjos undertail. kalaw ekor ni guna R6 bru ngamskit. he..

Back to top Go down

Re: Mencari Crankshaft+conrod utk Fzr1000 1992/ sebiji injin Fzr1000

Post by Sponsored content Today at 8:44 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum