suzuki katana gsx400fz

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Go down

Re: suzuki katana gsx400fz

Post by nan_gpz11 on Fri Dec 07, 2012 5:24 pm

mcmana..GSX400F..dah on the road ke..huhu2 Very Happy

nan_gpz11
Admin


View user profile

Back to top Go down

Re: suzuki katana gsx400fz

Post by zulvoyager on Sat Dec 08, 2012 5:37 pm

nan_gpz11 wrote:mcmana..GSX400F..dah on the road ke..huhu2 Very Happy
on the road ka bertukar tuan hehehe.... Very Happy Very Happy Very Happy

zulvoyager

Age : 45
Location : port klang

View user profile

Back to top Go down

Re: suzuki katana gsx400fz

Post by akumatmoto on Wed Dec 12, 2012 11:10 am

manpanjang wrote:
nan_gpz11 wrote:Fuhhh..penat baca..tu la yang saya maksud kan...Gsx250s,Gsx400s(4 in line,sejuk cecair)..2 biji baby katana tu..tidak dijual disini...,tapi penah nampak berlegar2 dijalan raya...hahaha2...sapa yang bwk dari jepun jadi tanda tanya...hehe2..Abg man panjang kita gelak aja..baca nie.. Very Happy

hehehe...hahaha... Very Happy Very Happy
yg ada F model pun ngaku katana gak, ada yg siap tampal tulisan katana lg...moto tu juga dikenali sebagai "katana 'tuuttt'" sensor lah.. Very Happy sbb nak katana sgt jd kene gelar nama camtu..

yg gs lak nak jd kan atau ada yg dah jd katana...(kononnyer lah)
x yahlah..wat malu katana satu dunia
sekilas ikan di air, dh tau jantan betinanyer..
jauhari jgk yg kenal manikam...
sudah terang, lg bersuluh...hehehe

katana hanyer bermula ngan model S, lain dr tu..hanyer mimpi ajer...jgn marah aaa...

bg man...stikernyer rasenyer "KonTeNA" kot...huhuhu.... afro afro

akumatmoto

Location : klang-ipoh

View user profile

Back to top Go down

Re: suzuki katana gsx400fz

Post by zulvoyager on Sat Dec 15, 2012 6:45 pm

kat mudah ader budak banting jual coverset katana jerong konform datang dari jepon tuttt.... lol! lol!

zulvoyager

Age : 45
Location : port klang

View user profile

Back to top Go down

Re: suzuki katana gsx400fz

Post by atan7800 on Tue Dec 18, 2012 7:58 am

tp saya penah tengoh model ni... memang mantap panjang mto ni... prototape... fairing depan punyalah besar...

atan7800

Age : 32
Location : banting

View user profile

Back to top Go down

mari memperbetulkan keadaan dan menuntut perjanjian

Post by rizal savanna on Tue Jan 22, 2013 6:35 pm

faizul_11 wrote:sila baca article di atas.. memang GSX400FZ tak tersenarai langsung..
maaf ye.. aku sekadar memperbetulkan fakta.. kadang2, orang boleh mempertahankan pernyataan mengikut pemikiran sendiri tanpa membuat rujukan..

di atas adalah sebagai bahan rujukan.. selamat membaca..

salam....saya pun tak lah baru sesangat pun..tapi bab katana ni saya berpegang dengan bacaan yg telah di baca...baik..seperti diatas faizul ada tulis TAK TERSENARAI LANGSUNG....setelah lama cari semula apa yg dibaca.....kini dah jumpa tentang adanya kenyataan bahawa suzuki gsx400 f adalah KATANA....saya tak mau la kata saya betul..tetapi kenyataan diatas adalah silap sama sekali sehinggakan saya sanggup MEMPERTARUHKAN sebijik gsx 400 f sebagai habuan buat tuan faizul sekiranya tiada sebarang kenyataan mengatakan suzuki 400 f adalah KATANA,saya juga sebenarnya dah tak mau besarkan hal ni,tetapi rasa tercabar apabila diSEKOLAHkan pada pertemuan O.S.O tempoh hari.......dan kini saya menuntut sebijik katana 400 f pula dari saudara faizul kerana adanya kenyataan dari sini 1) http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gsx_400_f_katana_1982.php dan no 2) http://www.suzukicycles.org/GSX-series/GSX400F.shtml saya berharap cik Faizul juga seGENTLEMAN saya untuk menghadiahkan sebijik katana gsx 400 buat saya....harapan saya tak la pula dicari alasan selepas ini untuk tidak dilayan kerana saya telah berjaya jumpa kenyataan yg dimaksudkan......(maaf,memang tak pandai nak masukkan terus kat dalam ni,jadi bukak dan tengok lah sendiri.

rizal savanna

Age : 40
Location : petaling jaya

View user profile

Back to top Go down

Re: suzuki katana gsx400fz

Post by rizal savanna on Tue Jan 22, 2013 6:37 pm

manpanjang wrote:
nan_gpz11 wrote:Fuhhh..penat baca..tu la yang saya maksud kan...Gsx250s,Gsx400s(4 in line,sejuk cecair)..2 biji baby katana tu..tidak dijual disini...,tapi penah nampak berlegar2 dijalan raya...hahaha2...sapa yang bwk dari jepun jadi tanda tanya...hehe2..Abg man panjang kita gelak aja..baca nie.. Very Happy

hehehe...hahaha... Very Happy Very Happy
yg ada F model pun ngaku katana gak, ada yg siap tampal tulisan katana lg...moto tu juga dikenali sebagai "katana 'tuuttt'" sensor lah.. Very Happy sbb nak katana sgt jd kene gelar nama camtu..

yg gs lak nak jd kan atau ada yg dah jd katana...(kononnyer lah)
x yahlah..wat malu katana satu dunia
sekilas ikan di air, dh tau jantan betinanyer..
jauhari jgk yg kenal manikam...
sudah terang, lg bersuluh...hehehe

salam....saya pun tak lah baru sesangat pun..tapi bab katana ni saya berpegang dengan bacaan yg telah di baca...baik..seperti diatas faizul ada tulis TAK TERSENARAI LANGSUNG....setelah lama cari semula apa yg dibaca.....kini dah jumpa tentang adanya kenyataan bahawa suzuki gsx400 f adalah KATANA....saya tak mau la kata saya betul..tetapi kenyataan diatas adalah silap sama sekali sehinggakan saya sanggup MEMPERTARUHKAN sebijik gsx 400 f sebagai habuan buat tuan faizul sekiranya tiada sebarang kenyataan mengatakan suzuki 400 f adalah KATANA,saya juga sebenarnya dah tak mau besarkan hal ni,tetapi rasa tercabar apabila diSEKOLAHkan pada pertemuan O.S.O tempoh hari.......dan kini saya menuntut sebijik katana 400 f pula dari saudara faizul kerana adanya kenyataan dari sini 1) http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gsx_400_f_katana_1982.php dan no 2) http://www.suzukicycles.org/GSX-series/GSX400F.shtml saya berharap cik Faizul juga seGENTLEMAN saya untuk menghadiahkan sebijik katana gsx 400 buat saya....harapan saya tak la pula dicari alasan selepas ini untuk tidak dilayan kerana saya telah berjaya jumpa kenyataan yg dimaksudkan......(maaf,memang tak pandai nak masukkan terus kat dalam ni,jadi bukak dan tengok lah sendiri.

katana hanyer bermula ngan model S, lain dr tu..hanyer mimpi ajer...jgn marah aaa...

rizal savanna

Age : 40
Location : petaling jaya

View user profile

Back to top Go down

Re: suzuki katana gsx400fz

Post by rizal savanna on Tue Jan 22, 2013 6:39 pm

faizul_11 wrote:
rizal savanna wrote:
gsx 400 fz....last air cool model..dah confirm dgn suzuki japan..this is a Katana Model...true..its baby katana....ni dalam persiapan untuk diperhidupkan......

kalau ikut dari pembacaan tentang sejarah katana, GSX400FZ tak masuk dalam senarai langsung. dah confirm dengan suzuki Japan?? cakap dengan sape?? sama lah dengan Hong Leong Yamaha pun.. bukan semua orang tahu sejarah motor. even tokey2 motor KTM kat sini pun x tahu jenis motor yang dibuat.. pasal sejarah, sila rujuk pada buku atau type kat google je..

ni aku quote dari wikipedia
The Katana name was rekindled, primarily in the North American market, for the revised GSX-F series from the end of the 1980s through to 2006. However, in Europe and other markets, the GSX600F, GSX750F and GSX1100F are considered to be the direct replacement for the GSX550E, GSX750E and GSX1100E sports tourers. The GSX-F range comprised five basic models split into two general eras: the 1988–1997 GSX600F and GSX750F, the 1988–1993 GSX1100F, followed by the 1998–2006 GSX600F and GSX750F, both of which were heavily restyled for the 1998 model year.

Disparaging fans of the original Target Design Katanas are known to refer to the GSX-F models as 'Teapots' due to the profile of the faired-in design. These same models were offered in Europe, but without the Katana name; the Katana name was absent in Europe from 1986 until the 1999 arrival of a 49cc/50cc line of Suzuki scooters.

boleh rujuk kat sini jugak..
http://www.katanacentral.co.uk/history/katanatimeline.asp

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------salam....saya pun tak lah baru sesangat pun..tapi bab katana ni saya berpegang dengan bacaan yg telah di baca...baik..seperti diatas faizul ada tulis TAK TERSENARAI LANGSUNG....setelah lama cari semula apa yg dibaca.....kini dah jumpa tentang adanya kenyataan bahawa suzuki gsx400 f adalah KATANA....saya tak mau la kata saya betul..tetapi kenyataan diatas adalah silap sama sekali sehinggakan saya sanggup MEMPERTARUHKAN sebijik gsx 400 f sebagai habuan buat tuan faizul sekiranya tiada sebarang kenyataan mengatakan suzuki 400 f adalah KATANA,saya juga sebenarnya dah tak mau besarkan hal ni,tetapi rasa tercabar apabila diSEKOLAHkan pada pertemuan O.S.O tempoh hari.......dan kini saya menuntut sebijik katana 400 f pula dari saudara faizul kerana adanya kenyataan dari sini 1) http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gsx_400_f_katana_1982.php dan no 2) http://www.suzukicycles.org/GSX-series/GSX400F.shtml saya berharap cik Faizul juga seGENTLEMAN saya untuk menghadiahkan sebijik katana gsx 400 buat saya....harapan saya tak la pula dicari alasan selepas ini untuk tidak dilayan kerana saya telah berjaya jumpa kenyataan yg dimaksudkan......(maaf,memang tak pandai nak masukkan terus kat dalam ni,jadi bukak dan tengok lah sendiri.

rizal savanna

Age : 40
Location : petaling jaya

View user profile

Back to top Go down

Re: suzuki katana gsx400fz

Post by faizul_11 on Tue Jan 22, 2013 7:15 pm

rizal savanna wrote:
faizul_11 wrote:sila baca article di atas.. memang GSX400FZ tak tersenarai langsung..
maaf ye.. aku sekadar memperbetulkan fakta.. kadang2, orang boleh mempertahankan pernyataan mengikut pemikiran sendiri tanpa membuat rujukan..

di atas adalah sebagai bahan rujukan.. selamat membaca..

salam....saya pun tak lah baru sesangat pun..tapi bab katana ni saya berpegang dengan bacaan yg telah di baca...baik..seperti diatas faizul ada tulis TAK TERSENARAI LANGSUNG....setelah lama cari semula apa yg dibaca.....kini dah jumpa tentang adanya kenyataan bahawa suzuki gsx400 f adalah KATANA....saya tak mau la kata saya betul..tetapi kenyataan diatas adalah silap sama sekali sehinggakan saya sanggup MEMPERTARUHKAN sebijik gsx 400 f sebagai habuan buat tuan faizul sekiranya tiada sebarang kenyataan mengatakan suzuki 400 f adalah KATANA,saya juga sebenarnya dah tak mau besarkan hal ni,tetapi rasa tercabar apabila diSEKOLAHkan pada pertemuan O.S.O tempoh hari.......dan kini saya menuntut sebijik katana 400 f pula dari saudara faizul kerana adanya kenyataan dari sini 1) http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gsx_400_f_katana_1982.php dan no 2) http://www.suzukicycles.org/GSX-series/GSX400F.shtml saya berharap cik Faizul juga seGENTLEMAN saya untuk menghadiahkan sebijik katana gsx 400 buat saya....harapan saya tak la pula dicari alasan selepas ini untuk tidak dilayan kerana saya telah berjaya jumpa kenyataan yg dimaksudkan......(maaf,memang tak pandai nak masukkan terus kat dalam ni,jadi bukak dan tengok lah sendiri.

Very Happy Very Happy Very Happy
Suzuki presented a whole new lineup in 1981 with Katana styled bikes where fuel tank, seat, side covers and tail were blended together, in some cases with a cockpit fairing. Initially there were three of them, GSX1100S, GS550M and GS650G. Later came the GSX1000S Katana and the GSX400F, a model with a four-cylinder, 16-valve engine.
artikel ini pun bukan di released dari suzuki factory. ia ditulis oleh individu dari negara Eropah. so, masih boleh ditidak kan kebenaran faktanya.. tentang hendak menghadiahkan sebijik gsx400f pula, tidak pernah pula dijanjikan mahupun dikeluarkan dari mulutku. permintaan tanpa restu dari pemberi adalah tidak sah di mana2 kes di Malaysia ini. (sila rujuk Akta Kerajaan Tempatan 1976).

_________________

Back to top Go down

Re: suzuki katana gsx400fz

Post by nan_gpz11 on Wed Jan 23, 2013 4:14 am

Ini apa hal lagi..nie xselesai2..pasal katana...itu hari kan abg man panjang kita dah jelaskan.,kat sini xada sekolahkan sapa-sapa suma tamat sekolah..kat sini nk cari pengetahuan..,yang tahu tunjukkan yang xtahu..,yang lagi pandai..cuba cari maklumat dan sampaikan disini..,mcm saya pakai gpz..bukan saya tahu semua pasal gpz..byk lagi saya tak tahu..tapi dah 17thn saya pakai jentera gpz nie..,itu hari masa "JUARA LAGU-LAGU"..kan ada baby katana..GSX250S DAN GSX400S..sapa ada tgk?..haha2..terlepas pandang kot..,xpayah baca2..fakta..lah..pasal tulis bahasa jawa..,tgk motosikal tu kan dah tahu..abg man ckp "SEKILAS IKAN DI AIR DAH TAHU BERUDU KE IKAN"...kalo dah jln bole la saing dgn GPZ400F aku punya..slow2 laa..jln old bike...huhu2.. Very Happy

nan_gpz11
Admin


View user profile

Back to top Go down

Re: suzuki katana gsx400fz

Post by atan7800 on Wed Jan 23, 2013 5:54 am

oh ni info ni..

atan7800

Age : 32
Location : banting

View user profile

Back to top Go down

Re: suzuki katana gsx400fz

Post by faizul_11 on Wed Jan 23, 2013 6:20 am

hehehe.. rizal.. xpe. kali ni aku bagi menang la. aku tetap menghargai usaha mu itu untuk menacari fakta kebenaran. sebenarnya antara kita pun x tahu apa sebenarnya kisah2 savana tu. kalau yang sekarang ni umur dah 50-an mungkin mereka lebih arif.. memang tetap ada permaslahatan dari segi fakta. kat sini memang tempat untuk berbincang. bukan untuk menghukum. kalau ada yang salah, kita sama2 cari kebenaran. jangan sampai kau x nak kawan dengan aku lagi sudah la rizal.. sebelum ni pernah ada kejadian macam tu. terus tak nak kawan langsung dengan aku..

hahaha.. memang aku disekolahkan untuk mencari fakta.. memang kerja aku.. jangan lupa t-shirt Lucky Strike aku tau.. nanti kita jumpa, aku belanja teh tarik+rojak mamak ok.. lol!

KATANA OWNERS CLUB - JAPAN

_________________

Back to top Go down

Re: suzuki katana gsx400fz

Post by rizal savanna on Wed Jan 23, 2013 8:36 am

faizul_11 wrote:hehehe.. rizal.. xpe. kali ni aku bagi menang la. aku tetap menghargai usaha mu itu untuk menacari fakta kebenaran. sebenarnya antara kita pun x tahu apa sebenarnya kisah2 savana tu. kalau yang sekarang ni umur dah 50-an mungkin mereka lebih arif.. memang tetap ada permaslahatan dari segi fakta. kat sini memang tempat untuk berbincang. bukan untuk menghukum. kalau ada yang salah, kita sama2 cari kebenaran. jangan sampai kau x nak kawan dengan aku lagi sudah la rizal.. sebelum ni pernah ada kejadian macam tu. terus tak nak kawan langsung dengan aku..

hahaha.. memang aku disekolahkan untuk mencari fakta.. memang kerja aku.. jangan lupa t-shirt Lucky Strike aku tau.. nanti kita jumpa, aku belanja teh tarik+rojak mamak ok.. lol!

KATANA OWNERS CLUB - JAPAN
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

sebab tu dari mula2 kalau dibaca saya telah katakan setahu saya ....dan setahu saya itu disokong dgn apa yg dilihat serta dibaca, ayat yg tertulis adalah TIDAK ADA SEBARANG PENGESAHAN agak kasar seolah2 saya ni terlalu bodoh untuk mempercayai buta2, dah tentu saya terbaca baru saya mengesahkan,ok,mungkin apa yg saya bagi itu mcm dikatakan ditulis oleh org eropah something... tetapi bukan ke bro pun bg yg serupa pada saya...cuba tgk balik....masing2 ada pegangan masing2,saya dah lupakan ttg hal ini sebenarnya,tapi seperti yg saya katakan saya telah diSEKOLAHKAN tempoh hari....menyebabkan saya mencari penyelesaian nya. kini bukti didepan mata,mengapa pula penulis jadi agendanya??? bukan kah lebih baik dipertikaikan penulis itu sendiri dari kawan2 seagama satu negara???? saya tak mahu mencari musuh,tetapi apabila dipanjangkan sesuatu perkara yg saya tahu,walaupun saya telah berhenti menulis,tahap keyakinan saya sehinggakan gsx 400 f dijadikan sandaran bukti keyakinan saya tentang ujudnya pengesahan,samaada ia benar atau tidak bukan ukuran sekarang.Yg pasti saya tetap ada katana,yg pasti kenderaan saya tak susahkan org dan yg pasti saya tahu apa yg terjadi.its ok....anyway we will see about this....dia mudah je...nak kepastian saya insyaalah akan ke jepun sekiranya ada yg berani menegakkan kebenaran,kita lihat apa terjadi,tapi nak pergi bukan lah pakai air liur... kalau betul pulak bukan dapat hadiah pun kan...cuma dasar maruah,tapi maruah pun bukan boleh jual,apa kata taburkan je duit dan kita lihat apa terjadi,yg kalah akan kerugian dan yg menang akan mendapat menafaat....ada berani ke???

rizal savanna

Age : 40
Location : petaling jaya

View user profile

Back to top Go down

Re: suzuki katana gsx400fz

Post by rizal savanna on Wed Jan 23, 2013 8:50 am

nan_gpz11 wrote:Ini apa hal lagi..nie xselesai2..pasal katana...itu hari kan abg man panjang kita dah jelaskan.,kat sini xada sekolahkan sapa-sapa suma tamat sekolah..kat sini nk cari pengetahuan..,yang tahu tunjukkan yang xtahu..,yang lagi pandai..cuba cari maklumat dan sampaikan disini..,mcm saya pakai gpz..bukan saya tahu semua pasal gpz..byk lagi saya tak tahu..tapi dah 17thn saya pakai jentera gpz nie..,itu hari masa "JUARA LAGU-LAGU"..kan ada baby katana..GSX250S DAN GSX400S..sapa ada tgk?..haha2..terlepas pandang kot..,xpayah baca2..fakta..lah..pasal tulis bahasa jawa..,tgk motosikal tu kan dah tahu..abg man ckp "SEKILAS IKAN DI AIR DAH TAHU BERUDU KE IKAN"...kalo dah jln bole la saing dgn GPZ400F aku punya..slow2 laa..jln old bike...huhu2.. Very Happy
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

salam bro nan,perkara dah selesai,saya dah tamatkan perbincangan ini(refer pada page),tetapi masa himpunan hari tu lah saya ditunjukkan (lagi) tentang katana,ok saya lah yg kurang ilmu,tetapi saya membaca,dan kalau bro baca betul2 apa yg tertulis tentang tiada sebarang maklumat,saya menidakkannya,cuma apabila dipanjangkan lagi ketika perjumpaan tempoh hari,saya agak terguris la kan, sekarang bila saya bg bukti saya mcm ni pula yg terjadi,bro nan pulak terus (macam) hentam saya jugak sebab tepat pada saya sambil menjadikan ayat abg man sebagai agenda,maka kefahaman saya amat jelas sekali kali ni,terima kasih! Lagi sekali saya menulis......SAYA RIZAL KATANA BUKAN HENDAK BERADU KEHEBATAN TETAPI HANYA LAH MENEGAKKAN KEBENARAN BAHAWA SAYA ADA TERBACA DAN ADA BUKTI BACAAN TERSEBUT BAHAWA SUZUKI GSX 400 F ADALAH KATANA. HANYA ITU YG HENDAK SAYA KATAKAN DISINI,TETAPI.......FAHAM2 SENDIRI,KALAU KATA KITA NAK BERKONGSI ILMU,ADALAH LEBIH BAIK MENDENGAR, MEMAHAMI DAN MENCARI SEBELUM TERUS MENGATAKAN BUKAN@TIADA.

JADI DGN INI SAYA MENGISHTIHARKAN BAHAWA SAYA RIZAL SAVANNA TIDAK MENGETAHUI LANGSUNG TENTANG KATANA DIDALAM FORUM OLD SUPERBIKE OWNER (rasanya semua akan berpuas hati kot),dan dgn ini juga saya tidak lagi akan berkata2 tentang motorsikal atau yg seangkatan dgnnya bersama ahli kelab O.S.O,rizal savanna juga mendoakan agar kelab ini lebih berjaya di satu masa kelak,salam sejahtera dan mohon ampun maaf jika terkasar bahasa dan tersilap kata.Apapun korang lah yg paling BEST.

rizal savanna

Age : 40
Location : petaling jaya

View user profile

Back to top Go down

Re: suzuki katana gsx400fz

Post by rizal savanna on Wed Jan 23, 2013 9:18 am

And it is official now that rizal savanna will no longer supported old superbike owner malaysia forum. This happen because there is no full understanding between both parties,the topic is actually not a discussion but more to accusement for the other parties.

thank you

rizal savanna

Age : 40
Location : petaling jaya

View user profile

Back to top Go down

Re: suzuki katana gsx400fz

Post by faizul_11 on Wed Jan 23, 2013 12:32 pm

rizal savanna wrote:And it is official now that rizal savanna will no longer supported old superbike owner malaysia forum. This happen because there is no full understanding between both parties,the topic is actually not a discussion but more to accusement for the other parties.

thank you

to my beloved friend rizal savanna..

if that was the best decision from you, we have no right to prevent you to do so. with this, I solicit my forgiveness if along our acquaintance there were any hatching in your feeling until you do such this decision. may we will meet again in another episode.

for me, you are very such kind person and funny.. lol!

_________________

Back to top Go down

Re: suzuki katana gsx400fz

Post by Admin on Wed Jan 23, 2013 12:52 pm

~ topic closed. bike consider sold ~

_________________

Admin
Admin


View user profile http://oldsuperbikeowner.forumotion.net

Back to top Go down

Re: suzuki katana gsx400fz

Post by Sponsored content Today at 11:04 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum