MOTOR APA YANG SESUAI UNTUK DIMILIKI

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: MOTOR APA YANG SESUAI UNTUK DIMILIKI

Post by fazli_zx11 on Sun Sep 30, 2012 4:44 am

[quote="akumatmoto"][quote="faizul_11"]hahaha.. bila otai beri komen.. memang betul tu.. 120% setuju..

tapi paling penting nak beli motor ni adalah kenal pasti tujuan. beli motor untuk apa.. contoh;


6) beli untuk disimpan : yang bak kata P.Ramlee, jarang-jarang. rata2, golongan ni adalah yang berduit dan kaya melampau. ada yang beli 1098 tricolor cash money kat naza. tapi tak register. simpan kat rumah untuk perhiasan. ada jugak la yang beli motor murah2, simpan juga dirumah.. macam membazir jugak la.. tapi apa ada hal.. duit diorang.. ikut suka la..

nak crite la sket psl moto yg sesuai dimiliki... sy ni mmg seorg peminat tegar jentera 2 roda sjk dri umo 13thn..slps tmt skolah dn bekerje sy mule membeli moto idaman panther gamma...pd mase itu duit bukn pghalang,"outstation" mmg kerap kdg2 smate2 balik nk jumpe kwn2 kt kmpg je...stiap due bln mesti tukar tayar.. muak??maaf,tiada istilah muak dlm kplale hotak sy krane bagi sy slaku matmoto jalanraya mmg tempt sy "bermanja" selain menikmati panorama keindahan ciptaan ilahi.. slps tu mule la kumpul moto..beli murah2 je..dlm planing nak wt moto ujong minggu dan nak join kelab sane kelab sini ttpi..sebagaimana berputarnya roda itu seperti itulah kehidupan kita...dulu mase badan slim kwn2 slalu ckp ko mmg ngam la bwk gamma tpi skrg bdn dh "gebu" bnyk kwn2 sy ckp mmg tk sesuai lgsg sy bwk moto gamma,ade yg suroh jual pn ade..(kurg asam btol)..itu Persoalan diorg ttpi jwpn sy "slaku matmoto sy tk peduli sesuai atau tidk janji dpt tunggang sudaa..."..disbbkn masalh kewangan (sy ni bukan org ada ada..pinjam dialog p.ramlee) moto2 yg sy beli murah2 dulu terpakse dudok umah je cume sskali je wt pusing taman pns enjin kerana nak beri tumpuan kpd jentera superbike lama (pernah masok ICU)..dan alhamdulillah...skrg ni dapat la sy bermoto w'pun tk brape sempurna luaranye..itupown masih ade yg ckp sy tk sesuai bwk moto camtu...kalu nk cari kesesuaian bnyk kebergantunganye... minat moto ni tk sesuai plak ngan badan,minat moto ni plak tk kene ngan pendapatan plak..minat plak moto ni harge pulak tk padan..masing2 punye pilihan..jadi pade sy walau apepun hanye tuan punye diri saje yg tau sebab musabab die knape die amik/pakai moto tu..sbagai contoh kalu sy memiliki rm30k dan diberi pilihan katana jerung/savana 750/1100 ke atau gsxr1100 pasti sy akan memilih gsxr1100...sebab?? haa... duit aku suke ati aku la...huhuhu.... nanti sambung yee...time keje ni... vroommmm.............................


Salam kepada rakan2 semua....
Nak bg pendapat sket..
Bagi sy,hampir semua org bercita-cita nk memiliki big bike..
X kira tua ke muda..mungkin dr zaman kanak2 dah menanam cita2 nk pakai bike bike.
Kalau dh tercapai cita2 tu,alhamdulillah murah rezeki.mana yg blm lg tu,usahalah lbh gigih insyaAllah akan tercapai jgk..tp kalau dh ada,lebih baik kita hargainya.sbbnya setiap yg kita miliki tu mgkin x tercapai oleh org lain walaupun sebuah old superbike..tujuan beli atau niat kena betul,kalau niat nk menunjuk-nunjuk,rentikanlah...sbb kita kena fikir,org lain yg drive kancil,kelisa atau lori 3 tan tu mungkin ada big bike canggih kat rumah tau!!!so hormatlah org sekeliling kita...biar merendah diri,itu lebih bagus...just pendapat amatur aje...

Back to top Go down

Re: MOTOR APA YANG SESUAI UNTUK DIMILIKI

Post by akumatmoto on Sun Sep 30, 2012 7:32 am

Neutral Neutral Neutral Neutral

akumatmoto

Location : klang-ipoh

View user profile

Back to top Go down

Re: MOTOR APA YANG SESUAI UNTUK DIMILIKI

Post by nan_gpz11 on Mon Oct 01, 2012 6:15 am

Yaa..pendapat fazli pun bole diterima...itu pendapat beliau..lain2..mana lagi..mari2..setiap diantara kita ada pendapat dan kisah tersendiri..luahkan disini.. Very Happy

nan_gpz11
Admin


View user profile

Back to top Go down

Re: MOTOR APA YANG SESUAI UNTUK DIMILIKI

Post by akumatmoto on Mon Oct 01, 2012 7:23 am

Very Happy Very Happy Very Happy

akumatmoto

Location : klang-ipoh

View user profile

Back to top Go down

Re: MOTOR APA YANG SESUAI UNTUK DIMILIKI

Post by faizul_11 on Mon Oct 01, 2012 9:34 am

motosikal yang sesuai dimiliki untuk membawa barang persendirian..

1) superbike
GOldwing, ST, voyager atau apa2 motor yang ada tong dan yang sewaktu dengannya.

2) scooter
terbaik adalah modenas elegant. boleh bawa tong gas sebab ada lantai yang flat.. lagi kecik adalah yamaha pasola tetapi passola xde ruang dibawah seat macam elegant.

3) kapcai
EX-5 paling famous disebabkan ketahanan enjin. yang lain2 pun boleh diguna juga. sekarang dah ada Givi box atau brand lain yang boleh dipasang pada kapcai. senang untuk bawa barang dapur atau ke pasar..

4) scrambler/motard
apa barang pun tak boleh nak dibawak. kena ikat tank bag la.. motor ni tak sesuai untuk dibawa kepasar untuk beli barang dapur.

_________________

Back to top Go down

Re: MOTOR APA YANG SESUAI UNTUK DIMILIKI

Post by Amir on Mon Oct 01, 2012 11:07 am

faizul_11 wrote:
tapi paling penting nak beli motor ni adalah kenal pasti tujuan. beli motor untuk apa.. contoh;

2) nak ulang alik kerja :

Beginner mohon mencelah... saya pergi kerja menunggang FXR150. jarak sehala; 30km. keadaan jalan pula; bengkang-bengkok + masuk bandar + jln lurus + masuk kampung. pengalaman saya, moto ni melengohkan tangan saya pergi dan balik kerja. kadang2 sampai kebas. maklum lah, badan chubby.. bounce haha! loteh den nak meroket sepanjang masa. bila balik kerja tu nak la juga bawak rilek2 tapi makin letih rasanya... jadi saya tak berpuas hati dengan keselesaan ulang alik kerja. minyak dan maintenance pula bagi saya terbaik! kelajuan, boleh lah.. yakin lah jugak nak memotong-motong.. pandangan saya tak sampai setahun jagung ni, untuk ulang alik kerja carilah motor yang tak bongkok.. Smile

Back to top Go down

Re: MOTOR APA YANG SESUAI UNTUK DIMILIKI

Post by nan_gpz11 on Mon Oct 01, 2012 12:10 pm

Hehehe2..pendapat izul bernas jugak..byk2 moto kalau tong gas pun xbole bwk..susah jugak...lagi-lagi..byk yang baca nie..tapi xpost..mari2...hahaha2.. Idea

nan_gpz11
Admin


View user profile

Back to top Go down

Re: MOTOR APA YANG SESUAI UNTUK DIMILIKI

Post by fazli_zx11 on Mon Oct 01, 2012 1:51 pm

Amir wrote:
faizul_11 wrote:
tapi paling penting nak beli motor ni adalah kenal pasti tujuan. beli motor untuk apa.. contoh;

2) nak ulang alik kerja :

Beginner mohon mencelah... saya pergi kerja menunggang FXR150. jarak sehala; 30km. keadaan jalan pula; bengkang-bengkok + masuk bandar + jln lurus + masuk kampung. pengalaman saya, moto ni melengohkan tangan saya pergi dan balik kerja. kadang2 sampai kebas. maklum lah, badan chubby.. bounce haha! loteh den nak meroket sepanjang masa. bila balik kerja tu nak la juga bawak rilek2 tapi makin letih rasanya... jadi saya tak berpuas hati dengan keselesaan ulang alik kerja. minyak dan maintenance pula bagi saya terbaik! kelajuan, boleh lah.. yakin lah jugak nak memotong-motong.. pandangan saya tak sampai setahun jagung ni, untuk ulang alik kerja carilah motor yang tak bongkok.. Smile


Nak share jgk apa yg hampir amir rasa bila naik motor yg byk berjasa dgn kita dr dulu sampai sekarang..dulu masa blajar sy guna rxz 5speed gaban punye standet..pegi kelas balik kelas naik bukit turun bukit steady aje..hebat betul moto jepun ni..lasak x ingat.maintenance rendah.lps dpt keje,guna lagi hari-hari sampai nk kena overhaule enjinnye..lps beli kete br rxz ni releks sket,smpai adik2 yg br lps spm sibuk tnya sy nk jual ke tidak moto tu kat dia org..sy ckp moto tu sy guna lg..alhamdulillah sampai skrg masih dgn sy.. Very Happy la ni dah demam sket enjinnya..insyaAllah nnt nak hantar jumpa doctor jgk tu...rxz o rxz.......the best 2 strokers....

Back to top Go down

Re: MOTOR APA YANG SESUAI UNTUK DIMILIKI

Post by zr11 on Mon Oct 01, 2012 3:15 pm

faizul_11 wrote:

2) scooter
terbaik adalah modenas elegant. boleh bawa tong gas sebab ada lantai yang flat.. lagi kecik adalah yamaha pasola tetapi passola xde ruang dibawah seat macam elegant.


sy sgt stuju... cheers elegan ni sy guna utk pi kelas kat ipoh dr teluk intan...jarak lbh kurg 90km sehala...2minggu sekali...melalui jalan lama...bukan highway..mmg terbukti gagah ++ fun...kat trafik light berdesup...kat jln lurus bleh menten 110kmj...kat koner pun syok...dlu ride zephyr1100,gpz1000rx dan gpz600r pi kelas...xseseronok ride elegan... Very Happy

Back to top Go down

Re: MOTOR APA YANG SESUAI UNTUK DIMILIKI

Post by MrProfessor on Mon Oct 01, 2012 8:18 pm

What a Face


Last edited by MrProfessor on Tue Oct 02, 2012 9:50 am; edited 1 time in total (Reason for editing : Post deleted.. lari tajuk..)

Back to top Go down

Re: MOTOR APA YANG SESUAI UNTUK DIMILIKI

Post by manpanjang on Tue Oct 02, 2012 3:45 am

MrProfessor wrote:My 10cent opinion... moto apa sesuai dimiliki? Kalau tanya saya jawapan saya adalah .. apa jentera idaman @ apa jentera idola anda.. semua mesti ada jentera idola masing2 kan .. x kira la moto lama ke moto baru ke .. asal nama bikers dia mesti ada jentera idola. .. dh tentu la masing2 cuba sedaya upaya nk dapatkan jentera idola masing2 kan .. bagi saya jentera idola kita tu lah jentera yg sesuai kita miliki .. sebabnya benda yang kita nak ni kalau dah dapat .. x kira la minyak kuat ke .. mentenen tinggi ke.. kita mesti tadah punya .. cuma kadang jiwa naluri kita tentang idola ni ada kalanya boleh berubah bila idola yg dh ada d tangan x dapat nak beri kombinasi terbaik untuk kita atas sebab keadaan @ perubahan semasa.. contoh Rossi + Ducati = X berapa sukses sedangkan kombinasi tu dianggap sebagai idola terhebat ... sama macam sahabat kita yg sekian lama berjuang dengan mesin Yamaha ... tp mungkin atas sebab mesin SUZUKI idolanya ... penghijrahan terpaksa dilakukan walaupun pahit... Abg Man panjang + Katana adalah satu kombinasi mesin idola yg berjaya saya rasa sebab dari 1994 kalau x silap(Kalau salah betulkan ye Abg Man)Dia masih setia dengan mesin Idolanya .. ..Satu masa dulu saya meletakkan GPz550KZ (Mcm Randy punya) Sebagai mesin idola .. tp x dapat.. cuma dapat GPz500S.. ok le .. hati mula berubah bila terpandang mesin usang tersadai kt selayang tp owner x jual .. jentera idola dah berubah .. tp alhamdulillah sekarang dapat jugak mesin tu .. hati puas sebab mesin idola dh ada dalam tangan walaupun x berpeluang nk bawak touring ngan O.S.O atas sebab2 yg tertentu ...Tetikus + Ducati 900SL = Terbaik. ManPanjang + Katana = Legend. AkuMatMoto + GSX BBL7500 = Kau Kunci Cintaku Di Dalam Hati Muu.... Ha..ha..ha...

*Sorry ye brader2 smua.. kalau pendapat x berapa bernas .. sesuai dengan waktu karangan d type.. Laughing

MrProfessor, pembetulan..bkn 1994 tp 1989... Very Happy Very Happy

Back to top Go down

Re: MOTOR APA YANG SESUAI UNTUK DIMILIKI

Post by nan_gpz11 on Tue Oct 02, 2012 4:23 am

1989..! Masa tu umur saya 16thn...huhu2.. Shocked

nan_gpz11
Admin


View user profile

Back to top Go down

Re: MOTOR APA YANG SESUAI UNTUK DIMILIKI

Post by MrProfessor on Tue Oct 02, 2012 6:31 am

What a Face


Last edited by MrProfessor on Tue Oct 02, 2012 9:51 am; edited 1 time in total (Reason for editing : Post deleted.. lari tajuk)

Back to top Go down

Re: MOTOR APA YANG SESUAI UNTUK DIMILIKI

Post by faizul_11 on Tue Oct 02, 2012 9:10 am

Rolling Eyes Rolling Eyes
motor yang sesuai x sama dengan motosikal idaman.. jauh sekali.

kalau nak diikutkan idaman, aku idamkan motor ni.


tetapi disebabkan umur yang masih muda, belum sampai seru nak guna motor macam tu.. mungkin tahun 2014, kalau ada rezeki yang lebih, boleh sambar itu GSX1400. GSXR1100 simpan dalam almari.. huhuhu..

tajuk ni dibuka sebagai rujukan kepada peminat superbike yang mampu milik.. walaupun motor lama, yang penting ada dan boleh diguna pakai 'on the road'..

_________________

Back to top Go down

Re: MOTOR APA YANG SESUAI UNTUK DIMILIKI

Post by faizul_11 on Wed Oct 03, 2012 3:24 am

Pasal harga pula, sekarang semua dah naik harga. tiada penentuan 'harga lantai' dan 'harga siling' bagi motosikal lama ni. semua harga ikut naluri.. kalau tahun sebelum 2006 dulu, GZP550kz baru RM3.5k, FZR1000 cuma RM13k, GPZ1100 xde orang berani beli sebab motor susah nak repair.

tapi itu kisah dulu. sekarang ni, semua dah mahal seiring dengan kenaikan harga barang dapur dan juga mentaliti yang mahu mengaut keuntungan berganda.. renung-renungkanlah. apakah ada ruang untuk bakal pembeli untuk memiliki jentera old superbike pada hari ini?? nak beli yang baru, jauh sekali.. huhuhu..

kepada yang inginkan jentera 750 'R' series tahun 90-an dengan harga dibawah RM15k boleh PM aku atau nan_gpz11.. sementara stok masih ada.. jualan tidak dibuka kerana dikhuatiri ada yang mengambil kesempatan untuk menaikkan harga.. Shocked Shocked

_________________

Back to top Go down

Re: MOTOR APA YANG SESUAI UNTUK DIMILIKI

Post by rizal savanna on Wed Oct 03, 2012 9:49 pm

faizul_11 wrote:Pasal harga pula, sekarang semua dah naik harga. tiada penentuan 'harga lantai' dan 'harga siling' bagi motosikal lama ni. semua harga ikut naluri.. kalau tahun sebelum 2006 dulu, GZP550kz baru RM3.5k, FZR1000 cuma RM13k, GPZ1100 xde orang berani beli sebab motor susah nak repair.

tapi itu kisah dulu. sekarang ni, semua dah mahal seiring dengan kenaikan harga barang dapur dan juga mentaliti yang mahu mengaut keuntungan berganda.. renung-renungkanlah. apakah ada ruang untuk bakal pembeli untuk memiliki jentera old superbike pada hari ini?? nak beli yang baru, jauh sekali.. huhuhu..

kepada yang inginkan jentera 750 'R' series tahun 90-an dengan harga dibawah RM15k boleh PM aku atau nan_gpz11.. sementara stok masih ada.. jualan tidak dibuka kerana dikhuatiri ada yang mengambil kesempatan untuk menaikkan harga.. Shocked Shocked

ingin juga mencari SRAD 750 jika ada tercelit kat celah dapur.....niat hanya bertanya jika ada dan jika pula harga seperti yg tertulis diatas..tapi rasanya harga SRAD ni mencapai tahap dewa 7 tempikkan menggegar gunung kot....mahai sgt....kalau ada yg murah2 sikit ingin juga dirisik2 untuk menambah kuota isteri yg masih belum mencukupi hehehehe.

rizal savanna

Age : 40
Location : petaling jaya

View user profile

Back to top Go down

Re: MOTOR APA YANG SESUAI UNTUK DIMILIKI

Post by faizul_11 on Thu Oct 04, 2012 2:58 am

rizal savanna wrote:
ingin juga mencari SRAD 750 jika ada tercelit kat celah dapur.....niat hanya bertanya jika ada dan jika pula harga seperti yg tertulis diatas..tapi rasanya harga SRAD ni mencapai tahap dewa 7 tempikkan menggegar gunung kot....mahai sgt....kalau ada yg murah2 sikit ingin juga dirisik2 untuk menambah kuota isteri yg masih belum mencukupi hehehehe.

SRAD??? ini motor dah tahap bangsawan. kalau dapat harga macam tu, lepas sunat dulu aku dah beli.. hahaha.. nak murah ada..

dulu ada sebijik kat bengkel pokok manggis.. datang bawak jasad je.. urat, salur darah, jantung semua letak dalam baldi.. katanya dulu motor hidup..disuruhnya repair urat saraf semua.. hahaha.. ada patut ka?? suruh beli urat saraf baru, dia kata nak beli sendiri.. tapi nama model pun x tahu.. mana boleh urat saraf kucing masuk kat musang?? karang ada dengar kucing mengembek pulak... hahaha.. macam2 orang ada.. nak beli motor, study sikit la basic2 nya.. ada patut ka motor FXR diorang tanya kat mana nak isi minyak 2T?? motor skuter disuruh tegangkan rantai??? Sad Sad Sad

_________________

Back to top Go down

Re: MOTOR APA YANG SESUAI UNTUK DIMILIKI

Post by kawa_zephyr_750 on Thu Oct 04, 2012 3:04 am

Skuter suruh tegang rantai? Ada yang lagi mengarut complain skuter tak boleh nak tukar gear

kawa_zephyr_750

Age : 37
Location : Kg Sg Kelambu, Banting, Selangor.

View user profile

Back to top Go down

Re: MOTOR APA YANG SESUAI UNTUK DIMILIKI

Post by faizul_11 on Thu Oct 04, 2012 9:33 am

hahaha.. skuter x boleh tukar gear??? gear satu je la ye.. tu nak kena tukar gearbox.. sproket belakang pasang kat depan.. biar laju.. Very Happy Very Happy Very Happy


_________________

Back to top Go down

Re: MOTOR APA YANG SESUAI UNTUK DIMILIKI

Post by patrickstar on Thu Oct 04, 2012 11:04 am

haha..nak cerita sikit la time keje kuli shell time muda2 dulu.
ada sorang amoi ni panggil aku sbb heran kenapa moto dia isi myk tak smp rm1 tapi dah penuh, padahal dia kata myk dia dah nak E.

aku g la tengok.rupa-rupanya dia isi myk petrol dekat tempat minyak 2t.mmg la tak smp seringgit dah penuh.hahahah amoi tu pakai yamah sport 100 Very Happy

patrickstar

Age : 34
Location : Bangi

View user profile

Back to top Go down

Re: MOTOR APA YANG SESUAI UNTUK DIMILIKI

Post by manpanjang on Thu Oct 04, 2012 11:47 am

patrickstar wrote:haha..nak cerita sikit la time keje kuli shell time muda2 dulu.
ada sorang amoi ni panggil aku sbb heran kenapa moto dia isi myk tak smp rm1 tapi dah penuh, padahal dia kata myk dia dah nak E.

aku g la tengok.rupa-rupanya dia isi myk petrol dekat tempat minyak 2t.mmg la tak smp seringgit dah penuh.hahahah amoi tu pakai yamah sport 100 Very Happy

E = Enough, bknnyer Empty kot... Very Happy

Back to top Go down

Re: MOTOR APA YANG SESUAI UNTUK DIMILIKI

Post by jagindas on Thu Oct 04, 2012 3:34 pm

[quote="kawa_zephyr_750"]Skuter suruh tegang rantai? Ada yang lagi mengarut complain skuter tak boleh nak tukar gear[/quote]


passola?

jagindas

Age : 17
Location : Dengkil

View user profile

Back to top Go down

Re: MOTOR APA YANG SESUAI UNTUK DIMILIKI

Post by faizul_11 on Fri Oct 05, 2012 9:39 am

passola mmg pakai rantai.. semua org tahu.. single speed. x payah tukar gear.

tapi ini citer skuter masa kini yang semua guna sistem belting..

_________________

Back to top Go down

Re: MOTOR APA YANG SESUAI UNTUK DIMILIKI

Post by akumatmoto on Fri Oct 05, 2012 11:27 am

[quote="manpanjang"][quote="MrProfessor"]My 10cent opinion... moto apa sesuai dimiliki? Kalau tanya saya jawapan saya adalah .. apa jentera idaman @ apa jentera idola anda.. semua mesti ada jentera idola masing2 kan .. x kira la moto lama ke moto baru ke .. asal nama bikers dia mesti ada jentera idola. .. dh tentu la masing2 cuba sedaya upaya nk dapatkan jentera idola masing2 kan .. bagi saya jentera idola kita tu lah jentera yg sesuai kita miliki .. sebabnya benda yang kita nak ni kalau dah dapat .. x kira la minyak kuat ke .. mentenen tinggi ke.. kita mesti tadah punya .. cuma kadang jiwa naluri kita tentang idola ni ada kalanya boleh berubah bila idola yg dh ada d tangan x dapat nak beri kombinasi terbaik untuk kita atas sebab keadaan @ perubahan semasa.. contoh Rossi + Ducati = X berapa sukses sedangkan kombinasi tu dianggap sebagai idola terhebat ... sama macam sahabat kita yg sekian lama berjuang dengan mesin Yamaha ... tp mungkin atas sebab mesin SUZUKI idolanya ... penghijrahan terpaksa dilakukan walaupun pahit... Abg Man panjang + Katana adalah satu kombinasi mesin idola yg berjaya saya rasa sebab dari 1994 kalau x silap(Kalau salah betulkan ye Abg Man)Dia masih setia dengan mesin Idolanya .. ..Satu masa dulu saya meletakkan GPz550KZ (Mcm Randy punya) Sebagai mesin idola .. tp x dapat.. cuma dapat GPz500S.. ok le .. hati mula berubah bila terpandang mesin usang tersadai kt selayang tp owner x jual .. jentera idola dah berubah .. tp alhamdulillah sekarang dapat jugak mesin tu .. hati puas sebab mesin idola dh ada dalam tangan walaupun x berpeluang nk bawak touring ngan O.S.O atas sebab2 yg tertentu ...Tetikus + Ducati 900SL = Terbaik. ManPanjang + Katana = Legend. AkuMatMoto + GSX BBL7500 = Kau Kunci Cintaku Di Dalam Hati Muu.... Ha..ha..ha...

Kau Kunci Cintaku Di Dalam Hati Muu...[b]R[/b]amlah [b]R[/b]am.. pirat pirat pirat


akumatmoto

Location : klang-ipoh

View user profile

Back to top Go down

Re: MOTOR APA YANG SESUAI UNTUK DIMILIKI

Post by faizul_11 on Wed Oct 10, 2012 9:13 am

[quote="akumatmoto"][quote="manpanjang"]
MrProfessor wrote:My 10cent opinion... moto apa sesuai dimiliki? Kalau tanya saya jawapan saya adalah .. apa jentera idaman @ apa jentera idola anda.. semua mesti ada jentera idola masing2 kan .. x kira la moto lama ke moto baru ke .. asal nama bikers dia mesti ada jentera idola. .. dh tentu la masing2 cuba sedaya upaya nk dapatkan jentera idola masing2 kan .. bagi saya jentera idola kita tu lah jentera yg sesuai kita miliki .. sebabnya benda yang kita nak ni kalau dah dapat .. x kira la minyak kuat ke .. mentenen tinggi ke.. kita mesti tadah punya .. cuma kadang jiwa naluri kita tentang idola ni ada kalanya boleh berubah bila idola yg dh ada d tangan x dapat nak beri kombinasi terbaik untuk kita atas sebab keadaan @ perubahan semasa.. contoh Rossi + Ducati = X berapa sukses sedangkan kombinasi tu dianggap sebagai idola terhebat ... sama macam sahabat kita yg sekian lama berjuang dengan mesin Yamaha ... tp mungkin atas sebab mesin SUZUKI idolanya ... penghijrahan terpaksa dilakukan walaupun pahit... Abg Man panjang + Katana adalah satu kombinasi mesin idola yg berjaya saya rasa sebab dari 1994 kalau x silap(Kalau salah betulkan ye Abg Man)Dia masih setia dengan mesin Idolanya .. ..Satu masa dulu saya meletakkan GPz550KZ (Mcm Randy punya) Sebagai mesin idola .. tp x dapat.. cuma dapat GPz500S.. ok le .. hati mula berubah bila terpandang mesin usang tersadai kt selayang tp owner x jual .. jentera idola dah berubah .. tp alhamdulillah sekarang dapat jugak mesin tu .. hati puas sebab mesin idola dh ada dalam tangan walaupun x berpeluang nk bawak touring ngan O.S.O atas sebab2 yg tertentu ...Tetikus + Ducati 900SL = Terbaik. ManPanjang + Katana = Legend. AkuMatMoto + GSX BBL7500 = Kau Kunci Cintaku Di Dalam Hati Muu.... Ha..ha..ha...

Kau Kunci Cintaku Di Dalam Hati Muu...[b]R[/b]amlah [b]R[/b]am.. pirat pirat pirat


apa daaa. panjang2 macam ni, Ramlah Ram yg ko tulis.. hahaha...

bagi aku apa je motor yang dimiliki, yang penting selamat digunakan di atasa jalan raya dan tidak menyusahkan orang lain.. insuran tu penting.. boleh juga menolong kalau berlaku apa2.. malang x berbau.. tapi kalau dokumen semua xde, macam mana nak ada insuran? silap haribulan, berputih mata la motor kena angkut.. Sad Sad Sad

_________________

Back to top Go down

Re: MOTOR APA YANG SESUAI UNTUK DIMILIKI

Post by Sponsored content Today at 2:09 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum