AHLI BERMASALAH DAN DALAM PERHATIAN

Page 3 of 8 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: AHLI BERMASALAH DAN DALAM PERHATIAN

Post by jagindas on Sun May 27, 2012 1:00 pm

hebat... hebat,,,,

jagindas

Age : 17
Location : Dengkil

View user profile

Back to top Go down

Re: AHLI BERMASALAH DAN DALAM PERHATIAN

Post by AtanFZi on Sun May 27, 2012 4:41 pm

Very Happy Smile Shocked Sad Wink

AtanFZi

Age : 36
Location : dengkil

View user profile

Back to top Go down

Re: AHLI BERMASALAH DAN DALAM PERHATIAN

Post by zulvoyager on Mon Jun 04, 2012 5:25 pm

aikkk dah jadi laman berpantun pulokk... lol! lol! lol!

zulvoyager

Age : 45
Location : port klang

View user profile

Back to top Go down

Re: AHLI BERMASALAH DAN DALAM PERHATIAN

Post by faizul_11 on Wed Jun 06, 2012 5:03 pm

dah lama tak berpantun. nak jual la.. huhuhu..

sorong papan tarik papan,
buah keranji dalam perahu,
apa kisah kalau xde geran,
citer je sebenar kasi orang tahu..

buai laju laju,
sampai pucuk sena,
kalau tak laju,
camne nak jadi juara??

pisang emas dibawa belayar,
masak sebijik didalam perahu,
hutang duit boleh dibayar,
dalam hati tade sape tahu.. huhuhu..

berakit rakit ke hulu,
berenang renang ketepian,
sekarang semua dah naik bot, x payah berenang.. drunken

_________________

Back to top Go down

Re: AHLI BERMASALAH DAN DALAM PERHATIAN

Post by jagindas on Thu Jun 07, 2012 10:43 am

motor sapa yang takde geran ni?
tapi rasanya macam dah nampak dah geran
ada geran ke
takde geran ke
orang tetap akan merah mata huhu


p/s: kalau rasa2 dah laju sangat pergi race dengan stoner la huhu

Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

jagindas

Age : 17
Location : Dengkil

View user profile

Back to top Go down

Re: AHLI BERMASALAH DAN DALAM PERHATIAN

Post by faizul_11 on Thu Jun 07, 2012 10:59 am

jagindas wrote:motor sapa yang takde geran ni?
tapi rasanya macam dah nampak dah geran
ada geran ke
takde geran ke
orang tetap akan merah mata huhu


p/s: kalau rasa2 dah laju sangat pergi race dengan stoner la huhu

Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

hahaha..
sape yang tetap akan merah mata??

xde sape nak dengki-dengki pasal tu. cuma, dalam Islam ada ajar. kalau dah aniaya kawan2, dah buat salah tu, mintak maaf la. susah sangat ke? kalau susah pun, kawan jugak yang dicari.. ini bangga cakap "aku dah kencing kawan2.. siap sapu kat muka lagi".. ada patut ka?? mana pegi nya nilai2 setia kawan?.. memang lumrah, kadang2 berkawan ada perselisiha faham.. tapi kalau lebih2 macam tu, boleh terima ke??

pasal geran tu, aku pun dah tahu cerita.. x payah nak sorok2 dah.. senang cerita, jumpa depan2 cakap la. saksi utama dah cerita hal sebenar. sorang je saksi belum cerita. kalau tak nak cerita panjang2 berjela-jela, malam ni pkl 11.30pm, boleh bersidang kat Barokah. 'bapak' pun ada.. dia yang x bagi tutup kes.. sebab dia yang siasat kes ni sendiri.. tak kan dia nak tipu kawan2 kot.. Shocked Shocked

pasal laju tu, xde kena mengena dengan sesiapa. 'laju' boleh di ertikan dengan laju buat kerja, laju berfikir dan lain2 lagi. ada banyak yang tersurat dan tersirat dalam pantun Melayu. kena buka minda. berfikir dengan akal, bukan dengan emosi. bila emosi dah menguasai diri, macam2 hal boleh berlaku.

tepuk dada, tanya iman..

bak menyimpan buah durian dalam beg.. lama2 bau juga.. Shocked Shocked

_________________

Back to top Go down

Re: AHLI BERMASALAH DAN DALAM PERHATIAN

Post by jagindas on Thu Jun 07, 2012 7:01 pm

sapa suh simpan durian dalam beg huhu

jagindas

Age : 17
Location : Dengkil

View user profile

Back to top Go down

Re: AHLI BERMASALAH DAN DALAM PERHATIAN

Post by zulvoyager on Thu Jun 07, 2012 7:25 pm

Mana tuan punyer diri ni x bela diri pakai lowyer la pulakk.......takyah la nak malu2 kalo dah wat salah tu mintak maaf jer kawan2 mesti maafkan punyer....

zulvoyager

Age : 45
Location : port klang

View user profile

Back to top Go down

Re: AHLI BERMASALAH DAN DALAM PERHATIAN

Post by jagindas on Fri Jun 08, 2012 4:05 am

aku rasa kes ni KIV jelah dulu
dan juga tak perlulah di tokok tambah atau pun mengeruhkan keadaan lagi
ibarat anjing menyalak ke bukit
bukit takkan runtuh
suara serak perut pun lapar

jagindas

Age : 17
Location : Dengkil

View user profile

Back to top Go down

Re: AHLI BERMASALAH DAN DALAM PERHATIAN

Post by faizul_11 on Fri Jun 08, 2012 5:24 am

Pandangan aku pulak, semua dah tahu cerita sebenar. kat sini ada banyak peringkat umur. kalau dia rasa nak bergurau, memang tak kena tempat. banyak dah terasa. kalau bergurau dengan budak sekolah xpe la.. ini dengan bapak budak. umur 30-an, 40-an, 50-an pun ada.

xde pun isu tokok tambah kat sini.. disebabkan tiada statement dikeluarkan dari empunya diri, tulah sebab banyak spekulasi dibuat. so, cerita yang sebenar kat kawan2. x payah nak meminggirkan diri. kalau x nak cerita pun xpe. buat macam biasa.. jumpa kawan2, mintak maaf. orang yang tak kena tipu/gurau camni memang cakap xde apa2. kalau dah kawan 7-8 tahun, pastu kena tipu camtu, sape yang tak terasa.

daripada nak bagi arahan kat semua orang supaya tutup mulut, kan lebih baik bagi arahan kat seorang saja untuk mohon maaf. yang mana lebih efisyen??

adakah menasihati kawan suruh mintak maaf diibaratkan seperti anjing menyalak?? adakah si pesalah boleh diibaratkan seperti bukit yang kuat? macam si polan tu sangat berkuasa?? kalau nak bermadah pun, bukak kitab la dulu, jangan nak main terjah je..

isu sekarang adalah "SILA MINTA MAAF KEPADA KAWAN2".. tu sahaja.. ini permintaan dari kawan2.. x kan nak biar kisah lama berulang? kita hidup x lama.. hubungan sesama Islam kena jaga. renung-renungkan lah..

'ibarat batu yang keras, dititik air lama kelamaan berlekuk jua.. tapi kalau batu sahaja, cuma berhabuk dan kotor je la.. bentuk tetap sama. tak kan berubah'.

"hujan emas di negeri orang, hujan batu dinegeri sendiri, baik x payah hujan.. tapi kalau batu nak turun jugak, kena la buat rumah bumbung batu.."

_________________

Back to top Go down

Re: AHLI BERMASALAH DAN DALAM PERHATIAN

Post by faizul_11 on Fri Jun 08, 2012 5:38 am

nak KIV atau tutup kes, kena la tanya yang terasa.. kalau diorang boleh terima, ok la.. camne nak maafkan kalau mohon maaf pun x dibuat..

gentle man la sikit.. dah lama kawan.. x cukup hebat la camni kalau mitak maaf pun x berani.. buka kena ngadap sultan pun. atau dia rasa diri dia macam sultan. dan kawan2 lain cuma rakyat jelata. renung-renung kan lah..

apa kata yang lain?? sila sms/pm pandangan anda..

_________________

Back to top Go down

Re: AHLI BERMASALAH DAN DALAM PERHATIAN

Post by faizul_11 on Fri Jun 08, 2012 9:35 am

dah nama pun thread ahli bermasalah..

buat la apa masalah pun.. masalah matematik pun boleh cerita.. huhuhu..

_________________

Back to top Go down

Re: AHLI BERMASALAH DAN DALAM PERHATIAN

Post by zulvoyager on Fri Jun 08, 2012 10:44 am

Question Question Question senyap jer tuan empunya diri....

zulvoyager

Age : 45
Location : port klang

View user profile

Back to top Go down

Re: AHLI BERMASALAH DAN DALAM PERHATIAN

Post by novice_blok on Fri Jun 08, 2012 12:19 pm

sape kah tuan empunya diri ni?? geng2 lain tolong la dedah kan org nya...huhuhuhu

novice_blok

Location : Rawang

View user profile

Back to top Go down

Re: AHLI BERMASALAH DAN DALAM PERHATIAN

Post by faizul_11 on Fri Jun 08, 2012 1:27 pm

novice_blok wrote:sape kah tuan empunya diri ni?? geng2 lain tolong la dedah kan org nya...huhuhuhu

nama dirahsiakan.. x boleh didedahkan untuk tontonan umum.. orang yang berdekatan je yang tahu.. yang jauh2 tu, buat macam xde apa yang berlaku..

'cuma nila setitik dalam susu, orang nampak susu jadi biru, tapi rasa tetap susu'.. drunken

_________________

Back to top Go down

Re: AHLI BERMASALAH DAN DALAM PERHATIAN

Post by jagindas on Fri Jun 08, 2012 3:23 pm

benda boleh settle
tapi kecoh macam belalang
kena pulak ada batu api
memang tak jadi apalah

jagindas

Age : 17
Location : Dengkil

View user profile

Back to top Go down

Re: AHLI BERMASALAH DAN DALAM PERHATIAN

Post by Albab on Fri Jun 08, 2012 4:17 pm

Salam

Nak m'celah siket la, ni hnye sekadar p'dapat aku je yg bru join group ni yg motor pn x ade, jalan pn tmbh 1 kaki lg.....

Rasanye x ade yg nak jd batu api dlm kes ni, kwn2 cuma nak m'jenihkan keadaan je x nak bende ni b'larutan lm2 tu je......

Salah ke klu kwn2 suruh mintak MAAF, bagi sy tu nama nye kwn2 masih sayang kat kawan, klu kwn2 nak pulau, nak pinggir, nak buang x ade la kwn2 suruh mintak maaf, x ade la bapak siasat kes ni smpi ke hari ni....

Klu ade yg terasa @ b'kecil hati dgn coretan sy ni, dgn rs rendah diri sy menyusun 10 jari MOHON AMPUN & MAAF DARI HUJUNG RAMBUT SMPI HUJUNG KAKI, DUNIA & AKHIRAT.........

Albab

Location : Banting

View user profile http://albabtrading.blogspot.com

Back to top Go down

Re: AHLI BERMASALAH DAN DALAM PERHATIAN

Post by faizul_11 on Fri Jun 08, 2012 5:36 pm

jagindas wrote:benda boleh settle
tapi kecoh macam belalang
kena pulak ada batu api
memang tak jadi apalah

baru aku tahu, sapa jadi batu api sape.. adab berkawan, yang muda kena hormat yang tua. kalau buat salah, mintak maaf la.. susah ke? sekarang dilantik Yang Paling Mulia Tuan Jagindas untuk membawa Yang Teramat Mulia Si Polan mencemar duli berjumpa dengan rakyat jelata untuk menerangkan keadaan dan menutup kes. Demi menjaga kesucian persahabatan yang terjalin sekian lama.

Adalah tidak munasabah jika kes ini ditutup begitu sahaja tanpa adanya majlis mencemar 'ego' untuk meminta maaf..

Betul ikut statistik dunia yang mengatakan orang yang lahir 80-an keatas dikenali dengan generasi Y, mempunyai masalah tersendiri.. boleh baca disini..

http://gm-ukm.blogspot.com/2011/12/menilai-generasi-y.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Generation_Y

_________________

Back to top Go down

Re: AHLI BERMASALAH DAN DALAM PERHATIAN

Post by shukri on Sat Jun 09, 2012 8:07 am

haha..adik pon generasi Y gak..tp kita boleh fikir pny org..mana baik dan mana yg buruk...salah tetap salah..ampun maaf dihulurkan..senang..kes bleh settle cepat..mgu dpn dh nk ke aloq setaq...hahaha...tk mau masam2 muka..peace no war yo! cheers

shukri

Location : subang

View user profile

Back to top Go down

Re: AHLI BERMASALAH DAN DALAM PERHATIAN

Post by akumatmoto on Sat Jun 09, 2012 8:26 am

aku rase yg si pesalah tu mesti nak tunggu raye sbb time tu bulan kemaafan,jdi takdelah rase "malu" sgt.... bulan dpn dh nak masuk ramadan wo....kuikuikui.... afro (tringat mase kecik2 dulu,ble wt salah kt pak sdare malu nk mintk maaf)

akumatmoto

Location : klang-ipoh

View user profile

Back to top Go down

Re: AHLI BERMASALAH DAN DALAM PERHATIAN

Post by AtanFZi on Sat Jun 09, 2012 2:31 pm

jagindas wrote:benda boleh settle
tapi kecoh macam belalang
kena pulak ada batu api
memang tak jadi apalah
TUAN PENASIHAT.....25% Very Happy Very Happy

AtanFZi

Age : 36
Location : dengkil

View user profile

Back to top Go down

Re: AHLI BERMASALAH DAN DALAM PERHATIAN

Post by zulvoyager on Mon Jun 11, 2012 5:07 pm

Question Question Question Question Question

zulvoyager

Age : 45
Location : port klang

View user profile

Back to top Go down

Re: AHLI BERMASALAH DAN DALAM PERHATIAN

Post by faizul_11 on Wed Jun 13, 2012 6:25 am

Aku rasa, semua nama dalam forum ni akan bermasalah.. Shocked Shocked

ada sorang dato' sudah inform lawyer dia untuk saman forum ni. diorang rancang nak report kepada kementerian komunikasi & multimedia.

info ni dapat dari tuan presiden kita.. ada ke ahli dalam ni yang buat aksi/video porno kat sini? Sleep Sleep

_________________

Back to top Go down

Re: AHLI BERMASALAH DAN DALAM PERHATIAN

Post by zulvoyager on Wed Jun 13, 2012 6:37 am

ini kes berat... Shocked Shocked

zulvoyager

Age : 45
Location : port klang

View user profile

Back to top Go down

Re: AHLI BERMASALAH DAN DALAM PERHATIAN

Post by patrickstar on Wed Jun 13, 2012 7:32 am

uiks..apa cerita ni?tetiba nak kena saman plak ni?

patrickstar

Age : 34
Location : Bangi

View user profile

Back to top Go down

Re: AHLI BERMASALAH DAN DALAM PERHATIAN

Post by Sponsored content Today at 11:07 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 8 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum